Z vašich ohlasů víme, že máte rádi zpívánky v herně u Králíka v rádiu. Ptali jsme se Mirky, která si zpívánky pro děti připravuje, co jí při zpívání a tančení s dětmi pobavilo.
Děti vs. xylofon 1:0
Chlapeček tak intenzivně prožíval hraní na xylofon, až zlomil dřevěnou paličku.
Děti vs. xylofon 3:0
Jiný malý gentleman se při písničce “Tluče bubeníček” rozhodl, že nebude plácat do země rukama (tak se při zpívánkách napodobuje bubnování), ale rovnou si pořádně zabouchá do země xylofonem. Z druhé strany xylofon dorazila holčička, která po něm tak moc toužila, že ho Mirce tahala z ruky při rozdávání nástrojů tak vehementně, až urvala xylofonu druhý konec. Mirka si poradila, zvládá opravy všeho druhu: “Xylofon jsme zalepili a drží. Sice vypadá otřesně, ale hlavně že hraje!”
Věčné téma při zpívánkách - činelky
Dětem se, obecně vzato, líbí s něčím třískat, plácat, bouchat, ať už jim jako protiváha slouží skleněné dveře, hračky, stolky nebo si vezmou do rukou talířky z dětské kuchyňky a bouchají jimi o sebe jako s činelkami. Činelky patří bezkonkurenčně na samý vrchol oblíbenosti. Velké, zlaté, kulaté a hlavně, se s nimi dá udělat největší rámus.
A tak se jednoho dne stalo, že činelky dostaly zákaz vstupu na Mirčinu hodinu “hudby”. Přehluší zpívání, vyťukávání rytmu, úplně cokoliv a s přehledem utnou tipec organizace jakékoliv kolektivní aktivity hned v zárodku. Nicméně, jedním dechem Mirka dodává, že čím víc s nimi děti třískají, tím víc se řehtají: “… hlavně tomu, jak já s maminkami trpíme!”
Klapačka oboustranná …
… vypadá, jak název napovídá, nástroj oboustraně prohloubený. Děti namísto ťukání paličkou po povrchu klapačky, strkají paličku do děr a snaží se je ještě více prohloubit. Obzvláště batolata někdy propadají panice a vzteku, že palička nepasuje do děr, až se z toho rozpláčou a klapačka letí přes půl herny. Mirka s klapačkou evidentně soucítí: “… taky už si užila, chuděra. Ale drží!”
Zpěv a “zpěv”
Byť děti jeví výjimečný zájem o hudební pásmo, Mirka vypráví, že:
“…tu a tam je velmi těžké z té “maďarštiny” malých dětí zjistit, o kterou písničku mají zájem. Například Kiliánek má oblíbenou “lakalu” (Skákal pes), Matýsek po mně jeden čas chtěl “Kukaku” (Prší, prší; “kukaku” je kukačka). Taky je těžké lovit název písničky z citoslovcí - ale naučíš se. “Hop, hop” - Zajíček v své jamce; “Bum, bác” - Kolo, kolo mlýnský, …”
Zpívánky a kooperace maminek
Některé maminky se strašně rády zapojují do jakýchkoliv aktivit v herně, obzvláště pak do zpívání. Jsou nadšené, že v herně probíhá nějaká organizovaná aktivita, nebo že se zkrátka dítěti někdo chvíli věnuje a ona si může oddychnout.
Na druhou stranu, některé děti potřebují, aby s nimi alespoň napoprvé maminka šla, aby se nebály. Mirka říká, že je úplně jedno, jak zpíváte. Při opakovaných návštěvách Králíka hodně dětí dokonce maminčinu přítomnost u zpívánek odmítá. Nejednou se stalo, že některé z dětí rodiče odtáhlo z herny do kavárny za rukáv, protože ke zpívánkám patří jenom Mirka, “Máma NE!”.

